Chicstitch

En lite yngre handarbetsblogg

Uppdatering mars 20, 2009

Filed under: Broderat,Stickat — chicstitch @ 09:56

Godmorgon!

Solen skiner ute och dom gröna fingarna har börjat klia, men det är fortfarande lite för kallt för att sätta potatis så än så länge håller handarbetena mig inomhus.

Jag har slutfört min bolero och Vogue-Capen är färdigstickad, men ej monterad. Bilder kommer när jag får dom gröna fingrarna ur gumpen.

18-11

Mästaren på att påbörja projekt har givetvis tagit sig vatten över huvudet och startat inte bara ett, utan två, projekt sedan sist. En kofta till min dotter, mönstret togs från Drops, men stickas i mörklila i grunden och mörkrosa + olika nyanser av grönt i mönstret istället för originalfärgerna. Den är så söt, så söt, med ekorrar och hjärtan. Här har du en länk till mönstrelv093511et

Sen har jag även påbörjat ett nytt broderi med en pinuppa. Hon kommer hänga sidanom Betty Page som äntligen blivit inramad! (Det tog bara två år)

Färgantalet och storleken kommer bli samma som Betty.

 

Lämna en kommentar